Jak poradzić sobie z ostatnią zmianą algorytmu Google?

Google nieustannie wprowadza zmiany w algorytmie wyszukiwania. O małych aktualizacjach nie jesteśmy informowani, natomiast o tych większych Google zawiadamia nas za pośrednictwem oficjalnego bloga lub profili społecznościowych. Specjaliści z Mountain View nigdy jednak nie mówią o konkretnych zmianach, które wprowadzili do wyszukiwarki. Potwierdza to ostatnia duża sierpniowa aktualizacja, którą przeanalizowaliśmy za pośrednictwem MOZ.

 

Jak działa wyszukiwarka Google?

Czy wiesz, ile jest czynników w algorytmie Google? Ponad 200! To sprawia, że pozycjonowanie i optymalizacja SEO są skomplikowane. Jeśli Google sprawi, że SEO stanie się proste, strony produktów i usług będą znajdować się na każdym haśle w wyszukiwarce – oczywiście kosztem tych stron, które zawierają ciekawą i przydatną treść.

Google utrudnia proces pozycjonowania z innej przczyyny – pieniądze. Jeżeli pozycjonowanie byłoby proste, nikt nie korzystałby z ich sztandarowego i najbardziej dochodowego narzędzia, czyli Google Ads (dawniej AdWords).

 

Wystarczy spojrzeć na poniższy obrazek, Google wygenerowało ponad 95 miliardów dolarów przychodów z reklam. Niezła sumka!

zarobki Google

Teraz Google koncentruje się nie tylko na umieszczaniu wysoko wartościowych stron w wynikach wyszukiwania, ponieważ zależy im na przychodach z reklam – robią to, ponieważ tego właśnie chcą internauci. Celem Google jest zapewnienie najlepszej jakości.

 

Google nie jest doskonałe

Podobnie jak każda inna firma, Google nie jest doskonałe i popełnia błędy. Czasami wprowadzane przez nich zmiany mogą nie zapewniać najlepszego doświadczenia dla internautów. Gdy dana aktualizacja nie działa, powracają do wcześniejszych rozwiązań i tak w kółko, aż wyeliminują dany problem. Oczywiście Google ciągle się zmienia, pojawiają się nowe pomysły, problemy i społeczne zachowania a także trendy – dlatego Google ciągle się zmienia i ciągle jest aktualizowane. Nic więc dziwnego, że przy takiej ilości zmian, czasami pojawiają się błędne decyzje, które mają wpływ na algorytm wyszukiwania.

 

Błędy na stronach – największy wpływ na pozycjonowanie w 2018 roku

  • Napraw uszkodzone linki, obrazy i pliki multimedialne

Co, jeśli czytasz ten post, a połowa klikniętych przez Ciebie linków jest uszkodzona? Zwłaszcza linki, które miały nauczyć cię kroków, które musisz podjąć, aby zwiększyć ruch na stronie? Musisz naprawić niedziałające linki, uszkodzone obrazy i uszkodzone pliki multimedialne w swojej witrynie. Nie musisz tego robić co miesiąc, ale powinieneś to robić raz na kwartał. Możesz nawet użyć narzędzi takich jak Broken Link Check  – narzędzie znacząco ułatwi znajdowanie uszkodzonych linków.

  • Napraw błędy w Google Search Console

Nawet jeśli nie zalogujesz się w Google Search Console, dostaniesz e-mail od Google, gdy wystąpi nagły wzrost liczby błędów na stronie. Gdy otrzymasz taki e-mail, upewnij się, że naprawiłeś błędy na stronie. Jeśli nie wiesz, jak je naprawić, znajdź programistę, który sobie z nimi poradzi. Gdy je naprawisz, Google wyśle Ci wiadomość e-mail, gdy potwierdzi poprawkę i eliminację błędów. Naprawienie błędów w Search Console jest bardzo ważne. Wiem, że to oczywista wskazówka, ale większość ludzi po prostu tego nie robi.

 

Jak widać, błędy związane ze stroną i content – to kluczowe zagadnienia, które aktualnie mają największy wpływ na to, czy dana strona utrzyma się w Google, czy też najnowsza aktualizacja algorytmu ją wyindeksuje.