Jak analizować profil linkowy stron konkurencji?

Czy chcesz sprawdzić backlinki strony konkurencji, które możesz łatwo replikować dla swojej witryny? Powinieneś – backlinki są jednym z dwóch najważniejszych czynników rankingowych Google.

Skąd to wiemy? Cała branża SEO potwierdziła to kilka lat temu. Strony z dużą liczbą linków zwrotnych również generują większy ruch z Google, co odzwierciedla poniższa statystyka:

Linki

Jak analizować profile linkowe stron?

Dowiedz się, skąd pochodzą linki Twojej konkurencji, a następnie zdobądź takie same linki dla siebie. Nie wiesz, kim są Twoi konkurenci? Są to witryny, które już mają wysoką pozycję w Google w odniesieniu do zapytań, które odpowiadają tematyce Twojej strony. Twoim zadaniem jest znaleźć (i powielić) linki, które pomogły im się tam dostać.

Jak znaleźć backlinki (do dowolnej strony internetowej lub strony internetowej)

  • Przejdź na Ahrefs Site Explorer;
  • Wklej w dowolnym adresie URL lub domenie (np. Https: // konkurent / blog / blog-post / lub https://competitor.com)
  • Wybierz “dokładny adres URL” (dla stron internetowych) lub “* .domain / *” (dla stron internetowych) z menu rozwijanego;
  • Przejdź do raportu Backlinków (w menu po lewej stronie)

 

Zobaczysz linki zwrotne wskazujące wybraną witrynę lub stronę internetową oraz wiele danych, w tym:

  • Strona odsyłająca (skąd pochodzi link);
  • Tekst zakotwiczenia (klikalne słowa, które prowadzą do strony docelowej);
  • Ruch (szacowany ruch w wyszukiwarce Google na stronę z linkami);
  • Data osadzenia linków (kiedy pierwszy raz zobaczyliśmy link)

 

Jak badać profil linkowy strony?

Zawsze powinieneś badać linki zwrotne na stronie. To jest kluczowe. Powtarzam: jeśli Twoim celem jest analiza linków strony, nie patrz na profil linkowy wskazujący na konkurencyjną witrynę jako całość. Nie dowiesz się w ten sposób za wiele. Zawsze zaczynaj od sprawdzenia strony, z której próbujesz skopiować linki.

 

Jak wybrać stronę do analizy?

Sprowadza się to do Twoich celów.

  • Jeśli chcesz tworzyć linki do istniejących treści w witrynie, zacznij od znalezienia podobnych treści, które już zawierają linki i pozycje w Google. Na przykład, jeśli chcemy budować linki do naszej listy wskazówek SEO, zacznijmy od zbadania podobnej listy narzędzi, która ma pewne linki wsteczne, takie jak ta.
  • Jeśli chcesz utworzyć nowe treści w celu przyciągnięcia linków, zacznij od zbadania, co działa u konkurencji. Na przykład, jeśli robimy to dla ahrefs.com, możemy zacząć od sprawdzenia, jaki rodzaj treści przyciąga najwięcej linków do witryny takiej jak backlinko.com lub moz.com.

 

Czy możesz pozycjonować bez linków?

Tak to możliwe. Ale sukces takiej metody to rzadkość. Skąd to wiemy? Ponieważ istnieje pozytywna korelacja między liczbą domen odsyłających do strony a liczbą słów kluczowych, dla których się znajduje (w pierwszej 100 wyników wyszukiwania Google).

Ale co by było, gdyby istniał sposób na identyfikację tematów, dla których możesz być w stanie pozycjonować za pomocą niewielu linków lub bez nich? To byłoby fajne, prawda?

Do tego celu wykorzystaj Content Explorer.

Content Explorer jest jak mini-wyszukiwarka wbudowana w Ahrefs. Uruchamia bazę prawie miliarda stron. Używasz go w taki sam sposób jak Google. Wpisz coś, a my zbadamy wszystkie strony zawierające słowa kluczowe z naszej bazy danych.

 

Podsumowanie

Backlinki nie zawsze są łatwe do powielenia, szczególnie te, które są wysokiej jakości. Ale to dobrze. Jest to trudne dla wszystkich, nie tylko dla ciebie. Stwarza to równe szanse, a rankingi są podyktowane przede wszystkim jakością treści.

Reasumując – nie wystarczy po prostu tworzyć wysokiej jakości treści. Ludzie muszą także wiedzieć, że istnieje strona, na której taka treść się znajduje – i tu do akcji wchodzą linki, które teraz możesz bez przeszkód analizować (zarówno te dotyczące Twojej strony, jak i stron konkurencji).