Yellowpages.com ? nowy rywal Google i Yelp w wyszukiwaniu lokalnym?

YellowpagesJeżeli przyjrzymy się środowisku cyfrowemu pod kątem ?szukajek lokalnych? wtedy ciężko znaleźć ogólne marki. Oczywiście w poszczególnych niszach występują świetne serwisy takie jak na przykład TripAdvisor (turystyka) albo cars.com (motoryzacja). Jednak w skali globalnej naprawdę mało jest topowych zawodników.

Lista ta zaczyna się oczywiście od Google oraz Yelp?a. O Mapquescie dawno zdążyliśmy zapomnieć a zapędy Facebook?a żeby zostać bardziej lokalnym są cały czas w powijakach. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie możemy przeżyć prawdziwy renesans jeżeli chodzi o tak zwane yellowpages. Proste strony informacyjne, wyciągnięte jeszcze z czasów standardowych gazet. Co ma być powodem tej nagłej zmiany rozkładu sił na rynku lokalnych usług internetowych?

Marka yellowpages.com, która ostatnio przeszła rebranding i obecnie promuje się jako yp.com. W przeciągu ostatnich kilku tygodni możemy zauważyć ich wzmożoną kampanię promocyjną ? na stół kładzione są duże pieniądze i reklamy trafiają nie tylko do sieci, ale również do realnego świata.

Według nowo mianowanego menedżera YP, Alisona Checchi, jego firma jest w stanie konkurować bezpośrednio z Google oraz Yelp?em. To właśnie jego obowiązkiem będzie wdrożenie tego celu i marzenia w rzeczywistość ? na razie firma nie zdradza wiele jednak YP ma rzucić całkowicie nowe światło na to jak patrzymy na lokalne wyniki wyszukiwania.

Dzięki przejęciu w ostatnim czasie Sense Networks YP skupi się również na rozwoju usług i rozwiązań mobilnych ? mowa tutaj między innymi o zaawansowanym śledzeniu lub monitorowaniu obiektów i osób. Obecnie w sieci YP około 50% ruchu generowanego jest właśnie przez usługi mobilne. Według wyliczeń firmy pozwala to dotrzeć z materiałami reklamowymi do ponad 90% wszystkich użytkowników Internetu zainteresowanych wyszukiwaniem lokalnym.

Strona działa jak ogromna książka telefoniczna, która w Twojej własnej okolicy pozwoli Ci znaleźć szereg usługodawców, firm i osób fizycznych. Niezależnie od tego czy chodzi Ci o porady prawne, naprawdę samochodów, czy też o znalezienie ciekawej restauracji. YP.com pozwala wyszukać wszystko w jednym miejscu. O ile w przypadku większości krajów europejskich usługa jest coraz lepiej rozwinięta to w Polsce cały czas nie cieszy się dużą popularnością. Ciężko znaleźć tutaj jakiekolwiek lokalne wpisy z terenu naszego kraju. Czy zmieni się to w najbliższej przyszłości? Mam nadzieję, że wkrótce będziemy mogli się przekonać :)