Yahoo: Raport za Q2 2014

Yahoo-logoJedno z największych internetowych przedsiębiorstw ? Yahoo ? publikowało wczoraj raport ze swojej działalności w Q2. O ile spora część wyników zaliczyła procentowe wzrosty, to przychody z wyświetlanych reklam wyraźnie spadły. Ogólne zarobki wyniosły 270 milionów (w przeliczeniu na jedną akcję daje to 26 centów) ? oznacza to spadek z 331 milionów (30 centów/akcja) w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku.

4% spadek przychodów z 1.14 mld USD (do 1.08 mld). Po wypłacie prowizji partnerom reklamowym suma zmniejszyła się do 1.04 miliarda (mniej o 3% w porównaniu do roku ubiegłego). Analitycy spodziewali się natomiast zdecydowanie lepszych rezultatów ? w okolicach 39 centów przychody na akcję i zarobkach na poziomie 1.09 mld USD po uiszczeniu opłat komisyjnych.

Prezes Yahoo ? Marissa Mayer ? w następujący sposón komentowała opublikowany raport:

?Naszym głównym celem jest zwiększenie przychodów. W związku z tym nie jesteśmy zadowoleni z wyników drugiego kwartału. O ile w niektórych obszarach udało nam się wykazać wzrosty, to spadek przychodów całkowicie niweluje ich znaczenie.?

Przykładowo bardzo dobry kwartał zaliczyło Yahoo Search ? sześcioprocentowy wzrost w skali roku jeżeli chodzi o przychód oraz dziewiętnastoprocentowy pod względem ilości kliknięć. W górę poszły również narzędzia społecznościowe, mobilne i multimedialne, gdzie widoczny był dynamiczny rozwój.

Niestety główną częścią działalności Yahoo są wyświetlenia reklam ? to właśnie tutaj inwestowane są największe pieniądze i teoretycznie powinny być generowane największe zyski. W drugim kwartale roku przychody z wyświetlonych reklam spadły ponownie ? prezes Mayer chce pracować jeszcze dynamiczniej, aby odwrócić negatywne trendy.

Q2 2014 przyniósł przychód w tym zakresie na poziomie 436 milionów dolarów ? jest to spadek o osiem procent w porównaniu do 472 milionów dolarów raportowanych w tym samym kwartale, w roku ubiegłym. Warto jednocześnie zauważyć, że liczba sprzedanych reklam wzrosłą o 24% – oznacza to, że cena jednostkowa na pojedynczą reklamę spadła o około 24% w porównaniu z Q2 2013.

Musimy jednocześnie pamiętać, że na przestrzeni ostatnich miesięcy Yahoo prowadziło aktywne rozmowy z chińskim serwisem Alibaba ? ostatecznie udało się dokonać zakupu 21 milionów akcji przedsiębiorstwa z Państwa Środka co również pochłonęło sporą ilość środków ? 719 milionów dolarów.