Yahoo łączy siły z Yelpem ? rewolucja w wyszukiwaniu lokalnym?

Yahoo-logoWedług publikacji, która pojawiła się przedwczoraj w Wall Street Journal, Yahoo ma połączyć swoje siły z Yelp?em ? dzięki temu treści lokalne oraz listingi lokalnych biznesów mają wyświetlać się w głównych wynikach wyszukiwania bazując na lokalizacji geograficznej użytkownika. Według artykułu Yelp posiada podobny układ z należącym do Microsoftu Bingiem oraz z Apple.

Yelp stworzył autorskie API, które pozwala zewnętrznym podmiotom wykorzystywać część z recenzji, opisów oraz wpisów lokalnych, jak i innych treści. Współpraca z Bingiem rozpoczęła się w czerwcu zeszłego roku ? w przypadku Yahoo całość ma być natomiast jeszcze głębiej zintegrowana. Szczerze muszę przyznać, że w przypadku Binga wyszukiwanie lokalne działa naprawdę dobrze ? czy Yahoo uda się to przebić? Z pewnością wkrótce się dowiemy.

Yahoo od jakiegoś czasu rozpoczęło prezentować nowy sposób przedstawiania informacji o lokalnych firmach, usługach i biznesach na głównej stronie wyników wyszukiwania. Podobnie jak Google i Bing po prawej stronie znajdować mają się ramki oferujące szeroki wybór różnorodnych informacji ? informacje kontaktowe, zdjęcia, mapy dojazdowe, opinie użytkowników, artykuły i tym podobne.

Bardzo prawdopodobnie w tej sekcji pojawią się recenzje, fotografie i inne treści zaczerpnięte bezpośrednio z Yelpa ? na podobnej zasadzie jak obecnie działa to w Bingu. Wszystko wskazuje na to, że Yahoo będzie chciało pójść jeszcze głębiej ? w innym przypadku ich usługa niczym nie będzie różniła się od tej, którą oferuje Microsoft i jego search engine.

Prezes Yahoo, Marissa Mayer, czyni wiele starań, aby uatrakcyjnić autorską wyszukiwarkę przedsiębiorstwa i początkowo zastopować odpływ użytkowników do rozwiązań konkurencji a następnie zacząć budować coraz większą ich bazę. Treść staje się coraz lepsza, UI przechodzi kolejne aktualizacje i w przypadku użytkowników PC-towych z pewnością przyniesie to pozytywne efekty. Ciężko jednak liczyć na to, że użytkownicy tabletów/smartfonów czy nawet laptopów będą chętniej korzystali z Yahoo ? w tym przypadku niestety króluje Google a drugą pozycję nieśmiało wyrabia sobie (zajmując tak naprawdę coraz większy odsetek rynku) Bing.

Jedno jest jednak pewne ? wprowadzenie przez Yahoo ulepszonej metody wyszukiwania lokalnego pozwoli wdrożyć nowe metody pozycjonowania pod tę wyszukiwarkę, które w przypadkach SEO regionalnego potrafi zapewnić naprawdę skonkretyzowany i wysoki traffic.