Wykorzystanie kluczowych słów i ich ukierunkowanie

SEOSłowa ?kluczowe? są podstawą procesu wyszukiwania ? to budulec języka i poszukiwań. W rzeczywistości, cała nauka wyszukiwania informacji (w tym internetowych wyszukiwarek takich jak Google) jest oparta na kluczowych słowach. Indeksowanie zawartości strony jest oparte na słowach ?kluczach?. Tak więc, zamiast przechowywać 25 miliardów stron internetowych w jednym katalogu, wyszukiwarki mają miliony mniejszych baz danych, z których każda skupia się na konkretnym terminie lub wyrażeniu. To sprawia, że wyszukiwarki o wiele szybciej pobierają dane.

Oczywiście, jeśli chcesz, aby Twoja strona miała szanse w rankingu dla słowa np. ?pies?, dobrze jest upewnić się, że ten wyraz jest częścią indeksowanej zawartości dokumentu.

Dominacja kluczowych wyrażeń

Słowa kluczowe zdominowały proces wyszukiwania w Internecie. Na przykład wspólny wzór wyszukiwania może wyglądać następująco:

  • Kiedy wyszukiwanie jest zakończone, wyszukiwarka dopasowuje strony w celu pobrania na podstawie słów wpisanych w polu wyszukiwania. Inne dane, takie jak kolejność słów, ortografia, interpunkcja i kapitalizacja słów kluczowych stanowią dodatkowe informacje.
  • Aby pomóc w osiągnięciu tego celu, wyszukiwarki sprawdzają sposoby użycia słów ?kluczy?, co ułatwia określenie znaczenie danego dokumentu na zapytanie. Jednym z najlepszych sposobów na optymalizację strony w rankingu jest zastosowanie słów ?kluczy? w tytułach, tekstach i danych meta.
  • Ogólnie rzecz biorąc, im bardziej konkretne słowa klucz, tym większe szanse na wyższą pozycję w rankingu. Grafika po lewej stronie pokazuje znaczenie książek od ogółu do konkretnego tytułu, Tale of Two Cities. 

Przemoc fraz kluczowych

Odkąd istnieją wyszukiwarki internetowe, ludzie nadużywają słów klucz do manipulacji wyszukiwarkami. Wiąże się to z nachalnym ?wpychaniem? słów klucz w tekst, URL, meta tagi i linki. Niestety, ta praktyka prawie zawsze przynosi więcej szkody niż korzyści.

Na początku wyszukiwarki polegały na użyciu słów klucz jako główny czynnik składający się na trafność, niezależnie od tego, w jaki sposób słowo klucz zostało faktycznie wykorzystane. Dziś jednak wyszukiwarki zbliżyły się niemal do ideału.

Najlepiej jest użyć słów klucz naturalnie, ale i strategicznie (Więcej na ten temat niżej). Jeżeli strona zawiera frazy kluczowe ?Eiffle Tower? to może rozprawiać o historii wieży, ale również o hotelach w Paryżu.

Optymalizacja strony

Wykorzystanie słów klucz oraz kierowanie jest nadal częścią wyszukiwania rankingów wyszukiwarek według algorytmów. W SEO angażuje się wiele testów. Kiedy pracujesz z jedną z Twoich własnych stron, polecamy taki proces:

  • Użyj słowa kluczowego w Tagu tytułowym co najmniej jeden raz. Staraj się, aby słowo było tak blisko początkowego znaczenia, jak to możliwe.
  • Więcej szczegółów na temat tytułowych tagów później w tej sekcji.
  • Po widocznej górnej części strony.
  • Przynajmniej 2-3 razy, w tym zmiany w ramach organizacji na stronie ? czasami trochę więcej,  jeśli treść zawiera bardzo dużo tekstu. Ty możesz znaleźć dodatkową wartość za pomocą słowa kluczowego.
  • Co najmniej raz w alt attribute obrazu na stronie nie tylko pomaga w wyszukiwaniu w Internecie , ale także obrazy mogą okazać się wartościowe
  • Raz w adresie URL. Dodatkowe zasady i słowa klucz zostaną omówione później.
  • Co najmniej raz w Tagu meta powinien pojawić się opis,  ponieważ jest to fragment tekstu używany przez wyszukiwarki.

Mity dotyczące słów kluczowych

Gęstość słów klucz nie jest częścią nowoczesnego algorytmu rankingu, jak wykazano w Dr. Edel Garcia The Keyword Density of Non-Sense.

Jeżeli dwa dokumenty, D1 i D2 składają się z 1000 terminów (l=1000) i powtórzymy te terminy 20 razy (tf=20), następnie analizator gęstości słów klucz powie, że kluczowa gęstość dokumentu (KD) KD=20/1000 = 0.020 (lub 2%). Identyczne wartości uzyskuje się, gdy tf=10 i L=500. Oczywiście, analizator gęstości słów klucz nie ustanawia, który dokument jest bardziej istotny. Analiza gęstości lub stosunek gęstości słów kluczowych nie mówi nam nic na temat:

  1. Względnej odległości między słowami klucz w dokumentach (zbliżenia)
  2. Gdzie dane terminy występują w dokumencie (dystrybucja)
  3. Częstotliwość występowania terminów obok siebie (występowanie)
  4. Główny temat i podtematy (na temat zagadnienia) dokumentów.

Jak powinna wyglądać zoptymalizowana strona internetowa? Może jak buty do biegania?

Tag title i tytuły stron

Tytuł strony ma być dokładny i zwięzły jeśli chodzi o opis zawartości strony. Bardzo jest ważne, aby zarówno  doświadczenie użytkowników i optymalizacja pod kątem optymalizacji wyszukiwarek.

Używanie słów kluczowych w Tagu tytułu oznacza, że wyszukiwarki będą ?odważne? w wyszukiwaniu tych terminów, skoro użytkownik wykonał kwerendę z tych słów. Dzięki temu wzrasta widoczność i współczynnik klikalności.

Ostatnim, ale istotnym powodem do tworzenia opisowych słów kluczowych jest ranking wyszukiwarek internetowych. Z półrocznego badania SEO moz wynika, że 94% badanych przyznało, że użycie słowa klucz było najważniejsze, aby osiągnąć wysoką pozycję w rankingu wyszukiwania (Następnie, po tej długości, wyszukiwarka pokazuje wielokropek ? ?????, aby wskazać kiedy tytuł został odcięty).  Ponadto jest to powszechnie przyjęty limit. Jeżeli jednak Twoje słowa klucz są dłuższe, możesz wskazać, aby wyszukiwarka skupiła się na całości.

Słowa kluczowe umieszczaj w widocznym miejscu!

Im bliżej początku umieszczone są słowa kluczowe, tym bardziej pomocne będą w rankingu i prawdopodobnie użytkownicy będą klikać w nie w wynikach wyszukiwania.

Wpływ marki

Kochamy każdy tag, w którym podawana jest nazwa popularnej marki, ponieważ przyczynia się to do wzrostu jej popularności oraz coraz więcej osób w nią klika i ma świadomość o jej istnieniu. Czasami warto umieścić swoją markę na początku Tagu tytułu, np. na stronie głównej. Od słowa na początku Tagu tytułu bardzo dużo zależy.

Rozważ czytelność i wpływ emocji

Tag title powinien być zrozumiały i jasny. Tworzenie atrakcyjnych tytułów tagów pociąga za sobą większą częstotliwość odwiedzin. Dlatego ważne jest, aby nie myśleć tylko o optymalizacji i wykorzystaniu słów klucz, ale o całym doświadczeniu i potrzebach użytkowników. Tytuł to najważniejszy moment interakcji z internautami, działa niczym przynęta na rybę.