Jak właściwie wybrać frazę kluczową?

social mediaDodawanie wysokiej jakościowo treści do Twojej strony regularnie jest bardzo dobrą taktyką pozcyjonerską. Google widzi, że witryna jest aktywna, a Ty jednocześnie zwiększasz ilość tekstów i innego rodzaju contentu.

Jeżeli jednocześnie posiadasz odpowiednio przygotowaną strategię dobierania słów kluczowych i optymalizujesz teksty pod właściwe keywordsy wtedy znalezienie Twojej strony w wyszukiwarce będzie o wiele łatwiejsze. No dobrze, jak jednak wybrać idealne focus keyword? Szczególnie kiedy prowadzimy bloga i skupiamy się na długim ogonie, może to być dosyć trudne.

Warto pamiętać o trzech czynnikach, które znacznie ułatwią ten proces.

Wykorzystaj frazę, z której ludzie rzeczywiście korzystają

Aby tego dokonać po prostu odpalasz wyszukiwarkę i wpisując pierwsze słowo (lub kilka) widzisz jakie podpowiedzi pojawiają się w dynamicznym uzupełnianiu. Da Ci to pogląd na to czy warto pozycjonować w ogóle pod frazę, o której myślałeś czy lepiej od razu zmienić ją na coś całkowicie innego.

Pojawiać będą się tam frazy krótkie i z długiego ogona ? na pewno znajdziesz więc coś dla siebie. Najlepiej skupiać się na frazach, które dotyczą jakiegoś problemu Internauty. Informacje tego typu są bowiem najczęściej wyszukiwane.

Odkryj jak często wykorzystywana jest dana fraza

To, że dynamiczne podpowiedzi Google podsunęły Ci kilka fraz nie znaczy jeszcze, że osiągnąłeś sukces. Każda z nich będzie posiadała inny wolumen kliknięć. My chcemy skupić się natomiast na tych przyciągających najwięcej ludzi. Przekłada się to bowiem na większą ilość potencjalnych gości.

Od razu muszę przyznać, że Google utrudnia w tym zakresie coraz mocniej życie pozycjonerom. Zamiast AdWords można skorzystać jednak z Google Trends ? nie uzyskamy tutaj co prawda pełnego obrazu, ale przynajmniej pogląd na to, co w danej chwili jest popularne.

Wygoogluj frazę, z której chcesz skorzystać

Kiedy znalazłeś już frazę, sprawdziłeś w Google Trends, że może cieszyć się popularnością czas sprawdzić jakie wyniki wyświetla.

Dzięki temu dowiesz się czy pomysł, który miałeś na post w ogóle pokrywa się z oczekiwaniami Internautów i rzeczywistymi rezultatami pojawiającymi się w SERPach. Poznasz również swoją konkurencję i zobaczysz czy wdrapanie się na pierwsze miejsca wyników wyszukiwania jest w ogóle możliwe.

Wybór właściwego słowa kluczowego nie jest łatwy, jednak nie niemożliwy. Warto trochę poszukać, aby później móc cieszyć się ze zdecydowanie lepszych rezultatów.