Walczysz z frazami kluczowymi? 7 sposób na wygraną! Cz. I

Frazy kluczoweJako menedżer ds. treści w kilku dużych portalach internetowych, częścią mojej pracy w ostatnich kilkunastu miesiącach było skupienie się na poprawie wydajności i efektów uzyskiwanych dla kilkunastu różnych słów kluczowych. Wraz z moim zespołem robiliśmy to na tyle długo, że dotarliśmy do punktu, w którym mamy wrażenie, że tak naprawdę walczymy ze słowami kluczowymi. Coraz poważniejsze problemy jeżeli chodzi o wymyślenie oryginalnego podejścia i brak cierpliwości do tworzenia w kółko treści dotyczących tego samego zagadnienia. Z całą pewnością też kiedyś znalazłeś się w takim punkcie, prawda?

Jako, że mam możliwość czytania i edytowania wszystkich wpisów na wspomnianych wcześniej portalach, rozpoznałem kilka podstawowych schematów, na podstawie których poszczególnych copywriterzy tworzą nagłówki, ustalają szkielet treści i wykorzystują słowa kluczowe. Dowiedziałem się dzięki temu, że czasami nawet najbardziej szalone pomysły mogą zmienić się w naprawdę świetne wpisy na blogu. Postanowiłem więc, że podzielę się z Wami częścią strategii właśnie tutaj. Jeżeli masz wrażenie, że walczysz ze słowami kluczowymi i brakuje Ci pomysłów na tworzenie nowych i ważnych fraz to skorzystaj z listy 7 poniższych i zwięzłych porad.

Mam nadzieję, że przynajmniej część z nich znajdzie zastosowanie w przypadku Twojego problemu i pomoże skutecznie go rozwiązać!

1.       Zostań super-poszukiwaczem!

Super-poszukiwacz nigdy nie ma dość i czerpie ogromną radość z tego co robi. Poświęca cały dzień na przeszukiwanie sieci, ma jasno wytyczone cele i skonkretyzowane zagadnienia, które go interesują. Dzięki temu swoim czytelnikom dostarcza naprawdę wartościową treść a nie tylko pobieżne informacje, które nic nie wnoszą. Oczywiście wymaga to prowadzenia badań, czytania ogromnej ilości treści i sprawdzania wszystkiego co wydaje się być interesujące.

Największą zaletą super-poszukiwacza jest umiejętność odnajdywania ciekawych treści całkowicie przez przypadek. Jeżeli nie masz pomysłu gdzie szukać interesujących tematów spróbuj tego podejścia. Poświęć kilka dni na naprawdę rzetelne przeglądanie stron dotyczących Twojej branży oraz zaufaj szczęśliwemu trafowi. Wierz lub nie, ale efekty naprawdę powalą Cię z nóg!

2.       Popatrz na temat pod innym kątem

Jeżeli nie masz pomysłu jak dalej rozwijać konkretną frazę spróbuj popatrzeć na nią całkowicie inaczej niż do tej pory. Może się okazać, że słowo kluczowe, które wałkujesz od pół roku w nowym i oryginalnym kontekście może przyciągnąć świeżą i całkowicie nową grupę docelową!

Podejście to podoba mi się przede wszystkim dlatego, że mi osobiście brakuje takiej kreatywności jeżeli chodzi o wykorzystanie frazy na całkowicie inny sposób. Jeżeli widzę więc, że któryś z copywriterów w padł na tak genialny pomysł, wtedy bardzo często w mojej głowie również rodzi się nowa koncepcja.

3.       Studium przypadku

Prowadząc case study zobaczysz jak cała machina tekstowo-optymalizacyjna działa razem. Jeżeli coś zostało wykonane źle lub dobrze zawsze warto o tym rozmawiać. Dzięki temu będzie można wyciągnąć wnioski odnośnie konkretnego słowa kluczowego na przyszłość.

W miejscu tym warto łączyć frazy z jednoczesną promocją. We wpisach możesz promować produkty swoje lub też jeżeli zajmujesz się opiniotwórczością wtedy produkty oraz usług innych firm.

4.       Zostań porywaczem-newsów

Jedna z najpopularniejszych strategii tworzenia treści w Internecie. Może najmniej ambitna i według niektórych nieetyczna, ale bardzo skuteczna. Całość jest bardzo prosta ? wyszukujemy w sieci newsów/tekstów/artykułów autorstwa innych osób i na ich podstawie tworzymy nasze własne, unikatowe teksty.

Śledząc jakie treści konkurencja tworzy pod te same frazy kluczowe będziesz mógł znaleźć wiele nowych i świeżych pomysłów, które na pewno przydadzą się w przyszłości. Oprócz tego śledź informacje prasowe wszystkich największych mediów społecznościowych. Jeżeli przykładowo Facebook ogłasza wprowadzenie nowej funkcji wtedy jak najszybciej napisz o tym artykuł na swoim blogu).

Drugą część artykułu opublikuję jutro – śledźcie star-marketing.pl uważanie! ;)