Udział wyszukiwarki Yahoo w rynku na rekordowych dołkach!

Yahoo-logoWedług najnowszego raportu SearchEngineLand udział Yahoo w ruchu wyszukiwarkowym spadł poniżej 10% pierwszy raz w historii i oznacza rekordowo niskie poziomy. W tym samym czasie udział Binga zwiększył się do 19.2% – praktycznie w całości na koszt wyszukiwarki Yahoo. Widać to po łączonym udziale obu wyszukiwarek w ogólnym ruchu, który wynosi 29.2% więc znajduje się na raczej standardowych poziomach.

Dokładny podział procentowy udziału wygląda następująco:

  • Google 67.6%
  • Bing 19.2%
  • Yahoo 9.8%
  • Inne 3.4%

Musimy jednocześnie zauważyć, ze dane te nie zawierają w sobie podliczenia wyszukiwań mobilnych, które generują w dzisiejszych czasach naprawdę ważny odsetek całego ruchu (zakłada się, że ponad 30%). Zdaniem StatCountera, Yahoo pokrywa 9.3% całego ruchu mobilnego w Stanach Zjednoczonych (wyniki zbliżone do wyszukiwań desktopowych). Prawdziwym hegemonem w tym zakresie pozostaje Google kontrolujące ponad 85% całego ruchu!