Sprawdź swoją konkurencję ? analiza branży w Internecie

SEOInternet to doskonałe miejsce, aby rozpocząć swój biznes wszystko nie będzie jednak tak łatwe jak początkowo może się wydawać. Jest mało prawdopodobne, że wdrapiesz się na szczyty rankingów wyszukiwarek bez uprzedniego szamotania się pomiędzy tysiącami konkurentów i mozolnego przecierania sobie drogi do góry. Na całe szczęście istnieje kilka sztuczek, które tę mozolną i długotrwałą podróż delikatnie ułatwią ? to co musisz zrobić to zdobyć wiedzę na temat przeciwników rynkowych i wykorzystać praktycznie wszystkie możliwości, które dzięki zdobytym informacjom odkryłeś.

Przede wszystkim dowiedz się z kim masz do czynienia

Jeżeli Twoja strona nie jest unikatowym pomysłem to na pewno już kilkukrotnie spotkałeś się z firmami, które będą robiły dokładnie to samo co Ty. Przykładowo jeżeli otwierasz biznes zajmujący się projektowaniem stron internetowych przeprowadź szybki research ? wyszukiwarka od razu pokaże Ci, że jest o najmniej milion stron tego typu. Oczywiście nie oznacza to, że nie zajmiesz wysokiej pozycji w SERPach. Jeżeli zawęzisz frazy kluczowe do fraz regionalnych i miasta lub regionu, w którym mieszkasz wtedy konkurencja będzie zdecydowania mniejsza. Opracowując strategię działania musisz wiedzieć dokładnie kto jest Twoim głównym konkurentem ? w kolejnych krokach powinieneś dowiedzieć się natomiast jak pokonać największych przeciwników rynkowych.

Twoje słowa kluczowe ? kto zyskuje na nich korzystną pozycję?

Dokonaj szybkiej analizy wyników wyszukiwania Google pod kątem najbardziej interesujących Cię słów kluczowych i zwróć szczególną uwagę, kto znajduje się w pierwszej 10 wyników wyszukiwania dla poszczególnych z nich. Czy występuje jedna firma, która całkowicie zdominowała SERPy? A może niektóre z domen świetnie rankingują się dla danej frazy, dla pozostałych osiągają już jednak zdecydowanie gorsze wyniki? Na Twojej liście konkurentów dokładnie zaznacza, które z firm są najsilniejsze. Próbując konkurować z największymi rybami będziesz mógł bardzo szybko zapracować sobie na wzmożony ruch i liczbę unikatowych odwiedzin strony, o której nigdy wcześniej nawet nie marzyłeś.

PagerRank i Alexa Rank ? jak mogę je wykorzystać w określeniu mojej konkurencyjności?

Prowadząc analizę konkurencyjności swojej oraz przeciwników rynkowych warto wiedzieć się jaki PageRank ich stronom przydzieliły googleboty. Jeżeli Twoja strona posiada PageRank 1, a witryna konkurenta 9-tkę wtedy nie ma najmniejszych szans, że w najbliższej przyszłości uzyskasz korzystniejszą pozycję w SERPach od niego. Z drugiej jednak strony gdybyś posiadał PR 4 a przeciwnik rynkowy 6, to przy odrobinie szczęścia i wkładu własnej pracy byłbyś w stanie lepiej rankingować się w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli chodzi natomiast o Alexa Rank to jest to całkowicie inny system ewaluacji stron internetowych. Jakaś strona może posiadać wskaźnik 100 tysięcy, Twoja natomiast 800 tysięcy, ale cały czas będzie otrzymywała więcej trafficu od pozostałych. Jest to spowodowane tym, że Alexa zbiera informacje jedynie od tych użytkowników, którzy zdecydowali się na zainstalowanie specjalnego paska narzędzi w swojej przeglądarce. Jeżeli strona posiada więc sporą grupę użytkowników oprogramowania Alexa, którzy często są jej wizytatorami, wtedy rezultat zostanie sztucznie podbity. Jeżeli mieścisz się jednak w TOP 100 tysięcy możesz mieć pewność, że odpowiednia ilość informacji została zgromadzona i wyniki są w miarę obiektywne.

Jak wygląda baza linków konkurencji?

Teraz, gdy wiesz już, którzy z Twoich konkurentów należą do tych najsilniejszych musisz jeszcze dowiedzieć się dzięki czemu i w jaki sposób stali się tak mocnymi uczestnikami rynku. Przeszukaj Google w poszukiwaniu nazwy domeny przeciwnika rynkowego (upewnij się, że wpisujesz ją z sufiksem po kropce, aby uniknąć nieprawidłowych wyników). Efekty wyszukiwania rzucą Ci światło na to ile mniej więcej linków posiada konkurencja. Jeżeli jest to naprawdę ogromna wartość nie denerwuj się, usiądź, weź głęboki oddech i zacznij przygotowywanie racjonalnego planu działania.

Możesz również skorzystać z polecenia ?link? (w Google wpisujesz formułę ?link: nazwastrony.pl?) oraz zewnętrzne oprogramowanie do testowania popularności linków. Oczywiście metody te nie pozwalają na osiągnięcie super dokładnych wyników, jeżeli jednak sięgamy do kilku źródeł jednocześnie wtedy uzyskamy całkiem spore pojęcie na temat obecności i powszechności konkurenta w globalnej sieci.

Zdecyduj się na walkę lub ucieczkę

Kiedy poznałeś już kilka mniej lub bardziej szczegółowych szacunków określających siłę uderzenia konkurencji nadszedł czas, aby obiektywnym okiem spojrzeć na pracę i listę zadań, które na Ciebie czekają. Czy masz szansę konkurować z największymi uczestnikami rynku? A może nie ma takiej potrzeby, gdyż trafiłeś w świetną niszę i wystarczy kilka dobrych jakościowo linków, aby pokonać mało wyzywających rywali?

Przemyśl całą sprawę i rozważ zebrane dane. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie ? czy jesteś w stanie pracować przez wiele godzin każdego dnia, aby powoli i mozolnie wspinać się po szczeblach rankingów wyszukiwarkowych, czy może potraktujesz SEO jedynie jako modny dodatek i będziesz tworzył witrynę jedynie dla celów hobbystycznych? Zawsze możesz zrezygnować ? jeżeli wybrałeś złą branżę lepiej odejść w tym momencie niż po zainwestowaniu pierwszych środków i własnego kapitału czasowego.

Jeżeli chcesz uciec to droga wolna. Powinieneś jednak wrócić silniejszy i z jeszcze ciekawszym pomysłem gotowy do stawienia czoła największym konkurentom rynkowym!

Jedno przemyślenie nt. „Sprawdź swoją konkurencję ? analiza branży w Internecie

Możliwość komentowania jest wyłączona.