SEO dla nowych stron – od czego zacząć?

Pozycjonowanie

W jaki sposób zacząć pozycjonowanie nowych stron? Czy po prostu magicznie zjawia się w Google po uruchomieniu? W jaki sposób zyskać pozycję w Google oraz uzyskać ruch organiczny? W poniższym artykule postaram się wyjaśnić pierwsze kilka kroków, które należy zrobić po uruchomieniu nowej witryny.

Po pierwsze: potrzebujesz zewnętrznego linka

Niedawno jeden z moich znajomych uruchomił swojego bloga. Nie postawił go na WordPressie, co w sumie mnie zdziwiło, no ale to jego wybór. Blog jest bardzo ciekawy, mógłbym polecić go szerszej publice. Po krótkim szukaniu zwróciłem jednak uwagę na fakt, że strony tej nie ma w Google, nawet szukając dokładnej nazwy domeny.

Co się okazało? Nigdzie indziej nie znajdował się link do jej strony. Google po prostu nie miało jak się dowiedzieć o istnieniu jej bloga. Zalinkowałem do jej strony z innego bloga który prowadzę, nie minął dzień i jej strona pojawiła się w Google.

Google jest wyszukiwarką która śledzi linki. Żeby Google wiedziało o istnieniu strony, musi znaleźć odnośnik do niej gdzie indziej. Następnie dochodzi do jej zindeksowania i pojawienia się w wynikach wyszukiwania.

Po drugie: dostosuj ustawienia

Po zdobyciu pierwszego linka Twoja strona prawdopodobnie znajdzie się w wynikach wyszukiwania. Jeśli się tak nie stanie, winę za to ponosi prawdopodobnie ustawienie strony na noindex lub blokada jej przez robots.txt. jest to często pozostałość z procesu budowania strony, gdy jeszcze nie chcemy, żeby przypadkiem pojawiła się w Google. Webmasterzy czasami zapominają o zmianie tego ustawienia.

Mimo to, nie chcesz żeby pewne treści pojawiały się w Google. Możesz mieć strony testowe, gdzie sprawdzasz różne ustawienia stylu i treści. Lepiej żeby przypadkowi użytkownicy nie trafili na taką podstronę, poza tym nie powinna ona konkurować z reszta Twojej treści w wynikach wyszukiwania. Takie strony powinny mieć wspomniany wyżej tag noindex.

Po trzecie: poszukaj słów kluczowych

Nowe strony są pozycjonowane zazwyczaj tylko pod nazwą domeny. Jeśli właściwie nikt cię nie zna, to nie ma powodu żeby wpisywać nazwę domeny w wyszukiwarkę. Dlatego trzeba myśleć o pozycjonowaniu pod inne słowa kluczowe. Musisz dowiedzieć się czego szukają Twoi odbiorcy. Jakie słowa wpisują w wyszukiwarkę?

Jeśli dobrze wykonasz badanie słów kluczowych, to skończysz z dłuuugą listą słów do pozycjonowania. Sprawdź te frazy i najwyższe wyniki w Google. Czy możesz z nimi konkurować? Ktoś jest Twoim konkurentem w wynikach wyszukiwania? Jak możesz się wyróżnić żeby użytkownicy wybierali Twoją treść?

Po czwarte: twórz content

To dobry moment na rozpoczęcie tworzenia contentu. Poznałeś już swoją widownię. Wiesz co wpisuje w wyszukiwarki. Teraz musisz stworzyć content na tematy pod które chcesz pozycjonować aby znaleźć się w wynikach wyszukiwania.

Po piąte: zastanów się nad strukturą strony

Które podstrony i posty są dla Ciebie najważniejsze? To właśnie do nich powinieneś kierować najczęściej. Linkuj do swojego najlepszego i najistotniejszego contentu. Google będzie śledził Twoje linki, posty i podstrony do których najczęściej prowadzisz, będą miały największe szanse na pojawienie się w wynikach wyszukiwania.

Pracują nad strukturą strony, w skrócie pokazujesz Google, które artykuły są ważne, a które mniej. Można skorzystać ze specjalnych narzędzi zliczających linki do poszczególnych podstron.

Po szóste: zajmij się linkbuildingiem

Google śledzi linki. Linki są istotne. Musisz postarać się rozprzestrzenić swoją witrynę. Dotrzyj do właścicieli innych stron – najlepiej o podobnym profilu – i poproś ich żeby napisali co nieco o Twojej stronie. Im więcej linków będzie prowadziło do Twojej strony, tym częściej będzie crawlowana oraz będzie lepiej wypozycjonowana w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, żeby nie kupować linków, Google bardzo źle na to patrzy.