SEO i marketing treści w 2015 roku

SEO2015 zbliża się wielkimi krokami, a pracownicy działów marketingowych i sprzedażowych uporczywie pracują nad analizami próbując przewidzieć i zaplanować jak z silnym uderzeniem rozpocząć nowy rok. Warto w tym momencie przyjrzeć się naszej własnej strategii pozycjonowania oraz marketingowi treści. Przełom roku to najlepszy moment na odkurzenie przestarzałych technik i przygotowanie się do zmian, które Google wprowadza z coraz większą częstotliwością.


Miej pewność, że obrałeś właściwy kierunek i odpowiednio wytyczyłeś sobie noworoczne cele. Google twierdzi, że w dzisiejszym środowisku wyszukiwania to użytkownik rządzi. W związku tym co musisz zrobić, aby się do tego przystosować?

Kierunek Google tak naprawdę się nie zmienił

Coraz częściej słyszymy, że obecnie Google posiada całkowicie inne cele niż jeszcze kilka lat temu. Świadczyć mają o tym między innymi ciągle wprowadzane zmiany. Oczywiście, że SEO zmieniło się na przestrzeni lat jednak Google pozostało takie same.

SEO uległo ?zmianie? tylko i wyłącznie dlatego, że pozycjonerzy szukali drogi na skróty i wyników w najkrótszym czasie. Praktyki takie jak spamerskie budowanie linków lub upychanie nadmiernej ilości słów kluczowych stanęło w opozycji do tego co chciało osiągnąć Google.

Aby obronić się przed pozycjonowaniem z czarnego kapelusza Gigant z Mountain View zaczął wprowadzać ręczne kary, algorytmy Panda oraz Pingiwn. Obecnie już nawet najbardziej uparci pozycjonerzy wiedzą, że w SEO nie da się zrobić niczego na skróty. Wiedzę tę warto przenieść na rok 2015 i nigdy o tym nie zapominać!

SEO to już nie osobny dział w firmie

W obecnych warunkach pozycjonowanie powinno być zintegrowaną częścią wszystkich Twoich działań marketingowych, a nie osobnym departamentem w całej strukturze przedsiębiorstwa. Dzisiejsze SEO bardzo mocno wychodzi poza SEO. Skupiamy się na użytkowniku, pozycjonowanie musi być więc powiązane z promocją, marketingiem treści i wieloma innymi czynnikami.

Marketingowcy zastąpią pozycjonerów?

W dzisiejszych czasach, kiedy pozycjonowanie się zmienia a szereg dostępnych narzędzi sprawia, że pozycjoner nie musi nawet w pełni rozumieć skomplikowanych techniczne algorytmów wyszukiwarki pracodawcy coraz częściej wymieniają przeciętnego eksperta ds. SEO na marketingowca zajmującego się również pozycjonowaniem.

Zamiast przejmować się umiejscowieniem słów kluczowych i ich zagnieżdżeniem powinieneś poświęcić energię na zwiększenie ilości kliknięć, bounce rate, konwersji. Wszystko to przełoży się następnie na lepsze pozycje w wyszukiwarce.

Wszystkie strategie SEO prędzej czy później się dezaktualizują

Jedyne co w pozycjonowaniu nie ulega przedawnieniu to ciągłe dostarczanie wartości użytkownikom. Mowa tutaj o treści wysokiej jakości, budowaniu społeczności i wielu innych czynnikach.

Użytkownik jest najważniejszy

Coraz więcej pozycjonerów powtarza paradygmat ? cytując często Google ? że to użytkownik jest najważniejszy. Co mamy jednak przez to rozumieć? Między innymi tyle, że celem SEO w dzisiejszych czasach jest tworzenie interesujących, bogatych merytorycznie i przydatnych stron, dzięki którym internauta uzyskuje interesując go informacje, poszerza wiedzę, czy też realizuje założone wcześniej zadania.

Właśnie w tym kierunku powinieneś ustawiać swoją strategię pozycjonerską w przyszłym roku!