SEO i content – jak wycisnąć z nich jak najwięcej

SEO

Nie jest sekretem, że SEO i content uzupełniają się nawzajem. SEO pomaga użytkownikom znaleźć informacje na temat Twojej strony i marki, a content marketing upewnia się, że zawarte informacje są prawidłowe, angażujące oraz wycelowane w konwersję.

Tak jak SEO samo w sobie nie jest w stanie zagwarantować jakości contentu oraz prawidłowości informacji, content marketing nie wystarczy by zagwarantować ruch oraz rezultaty. Gdy połączy się kreatywne podejście content marketingu z dyscypliną SEO, sukces marketingowy jest gwarantowany.

Połączenie SEO oraz content marketingu od lat jest przedmiotem dyskusji, wreszcie udało się przekonać wszystkich do fuzji. Według badania przeprowadzonego na próbie 250 sieciowych marketingowców przez BrightEdge, 97% z nich wierzy, że doszło do zwiększenia integracji SEO z content marketingiem w taki sposób, że stały się właściwie nierozłączne. Jedynie 3% ankietowanych uważa je za oddzielne dziedziny.

SEO i sztuka odkrywania

Chociaż algorytmy szukające są bardziej skomplikowane niż kiedykolwiek, wciąż nie przetwarzają informacji w taki sam sposób jak ludzie. W związku z tym, kluczową kwestią jest upewnienie się, że każdy content tworzony przez Ciebie jest rozumiany przez wyszukiwarki. Dobre SEO pozwala algorytmom szukającym znaleźć odpowiedź na pytanie, czy tworzona przez Ciebie treść pasuje do preferencji szukających.

Content marketingowcy muszą zrozumieć i zacząć korzystać z najlepszych praktyk SEO w celu uniknięcia błędów technicznych, duplikowania contentu oraz pozostawiania osieroconych stron. To tylko niewiele z elementów mogących wpłynąć na działanie strony, znacząco obniżyć ruch, konwersję oraz przychody.

Content marketing i sztuka tworzenia

Klienci są u władzy i mają więcej siły niż kiedykolwiek. Aby sprostać i zaspokoić potrzeby konsumentów, marka musi być widoczna i przekonująca, wywierająca na potencjalnych klientach dobre wrażenia od pierwszego momentu na stronie.

Content jest kluczem do budowania relacji z konsumentami. Powinien zachęcić czytelników do myślenia oraz budzić emocje. Chociaż większość osób lubi myśleć, że ich wybory są oparte na logice i konkretnych faktach, emocje również są ważne w procesie decyzyjnym.

Ludzie zapamiętują doświadczenia, a nie tekst. Dlatego historie tak dobrze trafiają na ich grunt. Tworzenie angażujących historii jest niezwykle ważne w content marketingu. Klienci muszą znaleźć wartość w tworzonym przez Ciebie contencie, w innym wypadku ich czas zostanie zmarnowany. Żadna optymalizacja nie pomoże contentowi, który jest słaby, więc zawsze staraj się zaoferować unikalną perspektywę, zainicjuj dialog z klientami.

Chociaż content marketingowcy muszą zrozumieć techniczne aspekty SEO, muszą także pojąć kreatywne sposoby na tworzenie contentu, budowanie procesów oraz składnej treści w celu stworzenia spójnego planu dotyczącego contentu.

Rady dotyczące content marketingu dla tradycyjnych SEOwców

Badaj dane SEO by zobaczyć jak angażuje odbiorców. Sprawdź w jaki sposób klienci przetwarzają i angażują się w content. Zidentyfikuj tematy cieszące się zainteresowaniem raz co skłania użytkowników do podjęcia akcji.

Zastanów się nad ścieżką klienta. Sprawdź w jaki sposób klienci angażują się w różny rodzaj contentu, na jakich urządzaniach i kanałach, na jakich etapach zakupu. Zrozum konwersję i zachowania dotyczące zakupów, zbuduj według tego strategię contentu.

Wykonuj ciągłą analizę klientów. Przedmioty zainteresowania klientów mogą szybko się zmieniać. Wykonuj regularną analizę interakcji klientów z marką. Bądź na bieżąco z obowiązującymi trendami. Kontynuuj dostarczanie właściwych doświadczeń poprzez różne kanały i formaty.

Mierz rezultaty. Ustaw realistyczne i konkretne cele dla swojego contentu, czy to będzie zwiększanie świadomości, ruchu organicznego i rankingów, zaangażowanie w social media, konwersji lub przychodu.