Jak pozycjonować słowa kluczowe z końca ogona?

SEO

Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że nie ma sensu tracić czasu i wysiłku na pozycjonowanie słów kluczowych z małym wolumenem wyszukiwań. Czy nie lepiej skupić się na popularnych i często wpisywanych frazach?

Jeśli tez tak myślisz, to nigdy nie wykorzystasz w pełni swojego SEO. Dla niewielkich firm to właśnie frazy z końca ogona zapewniają najwięcej organicznych odwiedzin. Bez tego nigdy nie osiągniesz takich wyników, jakie są w Twoim zasięgu i możliwościach.

Czym są słowa kluczowe z końca ogona?

Słowa kluczowe z końca ogona są wysoko wyspecjalizowane, mają na celu dokładnie odpowiedzieć na potrzeby użytkownika. Z powodu wysokiej specjalizacji mają mały wolumen wyszukiwań, ale za to ich konkurencyjność jest niewielka, dzięki czemu mają wysoką stopę konwersji.

Skąd się wzięła nazwa słów kluczowych z końca ogona? Chodzi o to, że jeśli sobie wyobrazimy krzywą wyszukiwań posortowaną według popularności fraz, to z lewej strony znajdują się najpopularniejsze z nich. Im bardziej w prawo, tym wolumen niższy, a wykres przypomina płaską linię. To właśnie jest ten ogon o którym mówimy w poniższym artykule.

Mimo niewielkiego wolumenu, słowa kluczowe z końca ogona są łatwe do pozycjonowania, przez co przekładają się na wyższy współczynnik odwiedzin i ostatecznie więcej użytkowników lika w takie linki niż w przypadku popularnych fraz, gdzie konkurencja jest wysoka i ciężko się wypozycjonować.

Dlaczego słowa kluczowe z końca ogona są tak istotne w SEO?

Sprawdźmy to na małym przykładzie – zaloguj się do swojego konta Google Search Cosole i przejrzyj listę słów kluczowych, które poprowadziły użytkowników na Twoją stronę. Jestem gotów się założyć, że większość z nich będzie należało do końca ogona.

Skąd to założenie? Według Moz.com, nawet 70% fraz wpisywanych w wyszukiwarki pochodzi z końca ogona, wiele z nich będzie idealnych dla profilu Twojej strony. Teraz wyobraź sobie, że udałoby Ci się stworzyć content pod promocję tych słów. To prawdziwa kopalnia złota.

Mniejsza konkurencja

Słowa kluczowe z końca ogona są charakterystyczny dla Twojego biznesu czy niszy, a ich wolumen wyszukiwania jest niski.

Dużym plusem tej sytuacji jest fakt, że łatwiej je wypozycjonować, ponieważ nie ma wiele innych stron zajmujących się dokładnie tym samym co Ty. Wystarczy dopracować SEO na stronie i zająć się nieco linkbuildingiem, a z pewnością wystrzelisz w wynikach wyszukiwania.

Wyższa konwersja

Osoby wyszukujące frazy z końca ogona zazwyczaj szukają czegoś konkretnego, wiec jeśli trafią już na Twoją stronę, to istnieje większa szansa, że zdecydują się na skorzystanie z Twoich usług.

Poza tym przy słowach kluczowych z końca ogona łatwiej rozumiesz intencje użytkownika stojące za wpisaniem danej frazy kluczowej. Dzięki temu łatwiej jest dostosować content do ich potrzeb.

Pomoc w optymalizacji pod wyszukiwanie semantyczne

Słowa kluczowe z końca ogona są integralną częścią optymalizacji pod wyszukiwanie semantyczne. Należy spojrzeć w przyszłość, już teraz 55% pokolenia millenialsów korzysta z wyszukiwania głosowego na porządku dziennym. W takich przypadkach w zdecydowanej większości przypadków korzysta się ze słów kluczowych z końca ogona.

Przy wyszukiwaniu głosowym najczęściej pytania zadaje się w sposób naturalny, tak samo jakby zrobiło się to w trakcie rozmowy. Znając pytania zadawane przez użytkowników, łatwiej jest dostarczyć content zadowalający ich potrzeby i znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania. Niski wolumen znowu przekłada się na wysoką konwersję, co w ostatecznym rozrachunku wychodzi na plus.