Ponadczasowe strategie poszukiwania fraz kluczowych dla SEO

leadów

Badanie fraz kluczowych powinno być codziennością każdego kto chce zaistnieć wysoko w wynikach wyszukiwania i zdobyć jak najwięcej odbiorców. To wyświetlenia organiczne są najcenniejsze z punktu widzenia przedsiębiorcy. Istnieje wiele narzędzi pomagających w wyszukiwaniu odpowiednich słów kluczowych pod pozycjonowanie. W poniższym artykule postaram się przedstawić najlepsze i ponadczasowe sposoby na zbudowanie porządnej bazy fraz kluczowych.

Istniejące tematy na stronie

Podział treści na kategorie powinien pomagać w połączeniu podobnych tematów, co ma pomóc w zorientowaniu się w treści na Twojej stronie użytkownikom. Ale nie pomaga to wyszukiwarkom. Wszystko przez istniejące duplikaty i problemy z canonicalami.

Na szczęście podział na kategorie można w pewien sposób wykorzystać do szukania słów kluczowych. Powiedzmy, że masz dużo postów krążących wokół tego samego tematu. Żeby móc pozycjonować pod różne frazy, przydziel do każdego postu wariację danego słowa kluczowego. W ten sposób możesz mieć jeden artykuł pod frazę „tania restauracja w Krakowie”, a drugi „tanie jedzenie w Krakowie” itp.

Sezonowość

Prawie każda branża ma okresy, gdy popyt na jej usługi jest znacznie wyższy oraz tak zwane „martwe” okresy. Warto ze swoim badaniem słów kluczowych wstrzelić się również w odpowiednie sezony. Jeśli wiesz, że więcej sprzedajesz w okresie Bożego Narodzenia, dostosuj się do tego. Przygotuj kampanię reklamową specjalnie pod Gwiazdkę, postaraj się stworzyć content pod popularne frazy związane ze świętami.

Oczywiście, nie ma co celować w najbardziej popularne frazy typu „prezent dla mężczyzny”, czy „prezent dla sześciolatka”, ale można poszukać dłuższych słów kluczowych, które będą bardziej dostosowane do Twoich produktów czy usług. Dzięki temu łatwiej będzie Ci dotrzeć do docelowej grupy odbiorców.

Bieżące trendy

Czasem przesadzamy z kreatywnością. Chcemy by nasza kampania marketingowa w sieci była jak najbardziej unikalna. Nie zawsze to odpowiednia droga. Czasem warto podpiąć się pod bieżące trendy. Działa to podobnie jak z sezonowością. Jeśli obecnie jakiś temat jest na topie, spróbuj podpiąć się pod niego ze swoją bazą słów kluczowych. Oczywiście musi to być jakoś związane z Twoją branżą, jeśli sprzedajesz części samochodowe, nie podpinaj się pod Eurowizję. Z kolei rajd Paryż-Dakar jest już lepszym pomysłem.

Wyszukiwanie na stronie

Powyższy punkt jest tak banalny, że możesz się zaśmiać. Mimo to mało kto korzysta z tego dobrodziejstwa. Jeśli masz wbudowaną na stronie wyszukiwarkę, to jest ona odpowiedzią na najważniejsze przy SEO pytanie – jakie frazy kluczowe są popularne wśród użytkowników.

Sam doznałem tego olśnienia dopiero jakiś czas temu. Przecież wbudowana wyszukiwarka na stronie idealnie odzwierciedla potrzeby klientów. Nie musisz zdawać się na statystyki udostępniane przez Google i przegrzebywać się przez tony danych by wybrać najlepsze. Wystarczy prowadzić rejestr tego co ludzie wpisują w wyszukiwarce na Twojej stronie.  W ten sposób możesz dostosować tworzony content oraz ofertę pod ich potrzeby.

Frazy kluczowe z nazwą marki/firmy

Przy budowie bazy słów kluczowych warto również pomyśleć o pozycjonowaniu nazwy własnej marki czy firmy. Wiele osób w taki sposób szuka odpowiednich produktów. Jeśli szukasz telewizora Samsunga, nie wpisujesz w wyszukiwarkę „telewizor 4K”, tylko „Samsung telewizor”.

Cóż, łatwo tak mówić w przypadku dużych marek. Co jeśli prawie nikt Cię nie zna? Nie szkodzi. Wystarczy, że któryś z klientów będzie chciał do Ciebie wrócić, ale nie będzie pewien Twojej nazwy, może wpisze ją z literówką, może przekręci coś innego. Mimo to dzięki pozycjonowaniu pod frazy kluczowe z nazwą marki bez problemu powinien do Ciebie trafić.