Jak oszczędzać czas w pozycjonowaniu?

leadów

Na początek kilka statystyk. Google dokonuje około 600 zmian w algorytmie szukającym w ciągu roku. 93% aktywności w sieci zaczyna się od wpisania frazy w wyszukiwarkę. Co roku ludzkość wpisuje co najmniej 2 biliony fraz w wyszukiwarki. To nie błąd ani błędne tłumaczenie z angielskiego, gdzie billion = miliard. Naprawdę wykonujemy ponad 2000 miliardów wyszukiwań rocznie.


 

Nic dziwnego, że SEO w dzisiejszych czasach wydaje się wielu osobom tak bardzo skomplikowane. Starasz się przez długie tygodnie i dopiero potem widać jakieś efekty Twojej pracy. Jak nadążać w tym ciągle zmieniającym się środowisku? Istnieją sposoby na zaoszczędzenie czasu, postaram się je przedstawić poniżej.

Kup reklamę PPC by od razu znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania

Możesz spędzić tygodnie przebijając się przez tonę słów kluczowych do pozycjonowania lub po prostu kupić reklamę w Google i znaleźć się do razu na szczycie. Oczywiście, nie jest to stuprocentowa recepta na sukces, normalne pozycjonowanie też jest potrzebne. Takie działania pozwalają jednak w międzyczasie powoli budować swoją pozycję i przy okazji generować już jakiś widoczny ruch. Dzięki reklamom PPC łatwiej będzie Ci również odkryć dochodowe słowa kluczowe.

Zrób porządny audyt swojej strony

Zanim przejdziesz do sprawdzania różnych metod na poprawienie swojej pozycji w rankingach wyszukiwania, najpierw przeprowadź porządny audyt swojej strony internetowej. To jedna z tych rzeczy, które i tak będziesz musiał w pewnym momencie zrobić, a nie ma sensu odkładać tego na później. Dzięki audytowi zobaczysz, czy Twoje pozycjonowanie pasuje do dzisiejszych standardów, czy nie jest przestarzałe, co może źle wpłynąć na Twoje SEO.

Bądź leniwy – niech inni zrobią Twoją robotę

Możesz być ambitny i pracowity. Nie oznacza to jednak, ze czasem nie pójść lepiej na skróty. Jeden z moich znajomych zastosował taką taktykę na swoim blogu firmowym. Zapostował na Facebooku tytuł artykułu i pozwolił czytelnikom zrobić resztę. Oczywiście nie każdy może sobie na to pozwolić, ale content generowany przez użytkowników może pozytywnie wpłynąć na Twoją stronę:

  • Recenzje i oceny wpływają na społeczny dowód jakości Twoich produktów czy usług. Ktoś pochwalił czyjś artykuł? Może warto go przeczytać?
  • Ocenianie produktów gwiazdkami przechodzi potem do SERP, co zwiększa współczynnik CTR.
  • Pozwalaj użytkownikom dodawać własne zdjęcia swoich produktów. Dzięki temu poprawi się pozycjonowanie w Google Grafika oraz zwiększy wiarygodność.

Badania wskazują, że kampanie marketingowe wykorzystujące generowany przez użytkowników content mają 20% większy wpływ na decyzje kupującego. Gra jest warta świeczki.

Powiedz swoim SEO-wcom, że kampanie PPC są bardziej efektywne

Ten podpunkt można traktować pół żartem, pół serio. Jeśli masz zatrudnionego specjalistę SEO, napomknij mu, że osoby, którym zleciłeś kampanię PPC, przynoszą lepsze wyniki mniejszym kosztem. Wpłynie to na ambicję specjalistów SEO, którzy będą za wszelką cenę starali się udowodnić, że są w błędzie.

Tę taktykę radzę stosować jedynie w ostateczności, nie jestem zwolennikiem takiego traktowania SEO-wców. Mówię to jednak z własnego doświadczenia, słyszałem takie opinie od klientów wiele razy. Tłumaczę im wtedy, że w przeciwieństwie do PPC SEO nie jest sprintem, tylko maratonem i opłaca się dużo bardziej w długim terminie.

Jeśli coś Cię przerasta, poszukaj pomocy

Czasem nawet najlepsi specjaliści SEO nie mogą zrobić wszystkiego samemu. Nie można wiedzieć wszystkiego na każdy temat. Jeśli nie potrafisz znaleźć luki w swojej strategii SEO, czy pomimo długich działań nie widać żadnych rezultatów, warto zwrócić się do osoby trzeciej o pomoc. Dzięki temu może wspólnie uda Wam się znaleźć jakieś rozwiązanie bieżących problemów. Czasem może Ci umknąć coś banalnie prostego, co od razu wpadnie w oko drugiej osobie. Dlatego praca zespołowa jest tak ważna w pozycjonowaniu stron.