Optymalizacja strony pod kątem słów kluczowych! 5 prostych porad

SEODzisiaj coś z zakresu SEO 101, czyli wpis dla początkujących pozycjonerów. Chciałbym bliżej przyjrzeć się 5 najważniejszym częściom każdej witryny internetowej, które warto optymalizować pod słowa kluczowe.

Żeby nie przedłużać startujemy. Przejdź do dalszej części artykułu, aby zapoznać się z jego treścią!

Jeżeli wiesz na jakich słowach kluczowych powinieneś się skupić musisz zacząć dodawać je do strony. Najlepiej, aby uzupełniały one nowe treści ? nie zaszkodzi jednak przejrzeć starego contentu i spróbować delikatnie go ulepszyć.

Po pierwsze określ jakie strony powinny skupiać się na jakich frazach. Wszystko musi być odpowiednio powiązane tematyczne w innym przypadku nie będzie miało większego sensu.

Zacznij dodawanie słów kluczowych

Jeżeli optymalizujesz stronę pod kątem nowych słów kluczowych musisz dokładnie wiedzieć gdzie powinny się one znajdować. Najważniejsze miejsca to:

  • tytuły
  • opisy
  • nagłówki i treść
  • nazwy  grafik
  • adresy URL

Jeżeli w przeszłości nie optymalizowałeś tych sekcji swojej strony, wtedy czeka Cię naprawdę sporo prasy. Jeżeli chcesz ułatwić sobie życie zacznij od podstron, które generują największych ruch. Dopiero w następnej kolejności skup się na tych ?mniej istotnych?.

Umieszczenie słowa kluczowego we wspomnianych powyżej sekcjach, a jego odpowiednie umieszczenie to dwie różne rzeczy, które dzieli ogromna przepaść. Współczesne wyszukiwarki są bardzo mocno wyczulone na zagnieżdżanie fraz kluczowych oraz spam poprzez tytuły/nagłówki/snipetty i tak dalej. Właśnie dlatego całość powinna brzmieć jak najbardziej naturalnie i być atrakcyjna dla użytkownika ? nie tylko dla samej wyszukiwarki.

Czego powinieneś unikać?

Nigdy, ale to przenigdy nie staraj się upychać jak największej ilości fraz w jednym tekście a tym bardziej tytule lub tagach meta. Prędzej czy później grozi Ci to nałożeniem kary przez Google lub bardzo niskim rankingowaniem w wynikach wyszukiwania.

W teorii najlepiej wyrzec się wszystkich praktyk, które w sztuczny sposób wpływają na pozycjonowanie Twojej strony i skupić się na w pełni naturalnych i organicznych rozwiązaniach. Oczywiście praktyka bardzo mocno od tego odbiega ? wyszukiwarki nie są na tyle zaawansowane, aby tak dokładnie kontrolować aktywność pozycjonerów i specjalistów SEO.