LinkedIn wprowadza nowe narzędzia analizy rezultatów marketingowych

LinkedIn-LogoJeżeli zajmujesz się inbound marketingiem, wtedy najprawdopodobniej masz manię na punkcie pomiaru osiąganych sukcesów. Śledzenie liczb i wyników jest niezwykle ważne ? dzięki nim możesz dostosować swoje działania i uzyskać najkorzystniejsze efekty z każdej zainwestowanej w kampanię złotówki.

W tym tygodniu, LinkedIn zaprezentował dwa nowe narzędzia, które ułatwiają prowadzenie marketingu w mediach społecznościkowych: Content Marketing Score oraz Trending Conent. Pierwsze narzędzi pozwoli mierzyć poziom sukcesu Twojego projektu, drugie da natomiast wgląd jak powinny wyglądać popularne treści. Twórcy serwisu uważają, że dzięki temu użytkownicy LinkedIn jeszcze mocniej będą chcieli promować swoje treści na platformie.

Jeżeli dokonywałeś już pomiarów analitycznych w zakresie LinkedIn to nowe narzędzia z pewnością poszerzą Twoje możliwości. Postanowiłem się pokrótce przyjrzeć każdemu z nich, aby odkryć co tak naprawdę dają zwyczajnemu użytkownikowi i jak wpływają na strategie marketingowe.

Content Marketing Score

Narzędzie Content Marketing Score wyposaża Cię w dane niezbędne do rozwijania i promowania swojej obecności na portalu. Według zapowiedzi LinkedIn, CMS pozwala ?mierzyć zaangażowanie użytkowników w proponowane aktualizacje stron, strony firmowe, grupy LinkedIn, aktualizacje statusów pracowniczych i posty? rankingując naszą pozycję i odnosząc ją do konkurencji. Co więcej potencjalnych konkurentów możemy mocno filtrować ? w zależności od regionu, czasu działalności, wielkości, funkcji oraz przemysłu. LinkedIn ma również dostarczać specjalistyczne porady w celu poprawy wyników.

Wydaje się więc, że jest to naprawdę przydatne narzędzie pozwalające na znaczne usprawnienie analiz marketingowych. Jeżeli zależy Ci na zoptymalizowaniu swojej obecności w LinkedIn wtedy z pewnością warto dać mu szansę i dokładniej przyjrzeć się wszystkim dostępnym funkcjom.

Trending Content

Kolejny ważny aspekt opracowywania strategii marketingowych to świadomość tego co dzieje się w naszej branży. Musisz wiedzieć jakie są główne problemy oraz trendy jeżeli chcesz tworzyć atrakcyjne i przyciągające użytkowników treści.

Interaktywne narzędzie pokrywa najbardziej popularne treści dostępne na LinkedIn dla różnych grup odbiorców dzieląc ich na kilkanaście kategorii. Wybierz swój własny segment, aby śledzić najczęściej udostępniane artykuły, najpopularniejsze tematy oraz treści.

Content Tredning pozwala również sprawdzić, które tematy w danej chwili są najatrakcyjniejsze. Dzięki narzędziu zdobywasz cenną wiedzę o czym pisać chcąc zyskać ? przynajmniej potencjalnie ? duży traffic oraz zadowalającą konwersję użytkowników.