Link Building a Content Marketing ? jak pogodzić je ze sobą?

SEOW przeciągu ostatnich kilkunastu miesięcy link building przeszedł naprawdę bardzo wiele ? w tym samym czasie coraz więcej zaczęło mówić się o content marketingu i niektórzy uznali nawet, że promowanie treści stało się nowym budowaniem linków lub całkowicie je zastąpiło.

Nic bardziej mylnego!

Poprzez content marketing możemy zdobywać linki lub budować bazę pod nie. Link building często jest natomiast podstawą powstawania naprawdę interesujących i ciekawych treści. Są to dwa różne światy, jednak ich odpowiednia kooperacja przynosi zazwyczaj zadziwiająco dobre rezultaty. Zanim jednak przejdziemy dalej szybka ściągawka, aby nie mylić tych dwóch terminów:

  • Link building ? pozyskiwanie linków, żeby poprawić pozycję w rankingach wyszukiwarki. Wiąże się z nim przeprowadzanie analiz słów kluczowych, aby określić co jest najpopularniejsze, w co warto celować.
  • Content marketing ? polega na tworzeniu treści w taki sposób, aby zachęcić użytkowników do skorzystania z Twojej oferty. Content musi być tworzony tak, aby zdobyć jak najwięcej informacji o userach i dostarczać im treści w najbardziej preferowany według nich sposób i pomóc w podjęciu decyzji zakupowej.

W jaki sposób te dwa światy można ze sobą połączyć?

To czego chcą ludzie jest zazwyczaj tym czego szukają

Większość ludzi twierdzi, że SEO nie może istnieć bez content marketingu i jest w tym wiele prawdy, Całość działa jednalk też w drugą stronę ? marketing treści nie powinien istnieć bez pozycjonowania.

Kiedy budujemy linki automatycznie myślimy o frazach kluczowych. Te frazy kluczowe powinny znaleźć dla siebie miejsce również w strategii content marketingu. Oczywiście marketing treści wymaga od nas dogłębniejszych analiz i większego zaangażowania w poznanie odbiorców, jednak słowa kluczowe nadal powinny zajmować ważne miejsca ? pokazują bowiem intencje użytkowników. Ludzie szukają w Sieci przecież tego co chcą znaleźć a korzystają do tego z fraz kluczowych.

Promuj dodatkowe treści pod wpisami

W stopce strony lub zaraz pod wpisem powinny znajdować się linki do bardziej obszerniejszych wpisów na temat ważnych informacji związanych z Twoją branżą. Dzięki temu za darmo przekazujesz sporą ilość danych mogąc przyciągać linki i jednocześnie dajesz odbiorcom łatwą możliwość zapisania się po więcej.

Dodatkowe materiały, o których mowa to webinary, e-booki, newslettery ? oraz wszystkie inne treści, które pozwolą Ci zdobyć dane osobowe, numery telefonów oraz adresy e-mailowe.