Google Search Console jako pomoc przy strategii SEO

SEO

SEO wcale nie musi być skomplikowane. Czasem wystarczy kilka prostych trików aby znacznie poprawić rezultaty. Jednym z takich sposobów jest wykorzystanie potencjału Google Search Console. Poniżej postaram się wyjaśnić w jaki sposób można użyć tego narzędzia w celu poprawy swojego SEO.

Wykorzystanie wewnętrznych błędów

Warto wykorzystać pracę wykonywaną przez roboty Google by poszukać nowych pomysłów na linkowanie. W Google Search Console można znaleźć raport dotyczący błędów na naszej stronie. Aby poprawić działanie strony, wystarczy je naprawić.

Takie sytuacje zdarzają się często w przypadku migracji na nowy serwer lub przy zmianie URL-ów, przez co pojawiają się błędy. Każdy z nich to szansa na poprawę. Odkryj wszystkie błędy i stopniowo je naprawiaj. Roboty Google będą lepiej oceniać Twoją stronę, dzięki czemu pojawi się ona wyżej w SERP.

Wewnętrzne linkowanie

Jeśli chodzi o kwestię linkowania, powinieneś mieć jakieś podstrony od wysokim priorytecie, takie na których chcesz się skupiać. Optymalizacja jest łatwiejsza jeśli dokonasz linkowania wewnętrznego na bazie priorytetu dla każdej podstrony.

Zerknij do usługi Google Search Console i sprawdź czy strony priorytetowe dla Ciebie znajdują się na szczycie listy. Jeśli nie, musisz częściej do nich linkować, dzięki czemu poprawi się ich pozycja na liście. Wewnętrzne linkowanie to również prosty sposób na poprawę CTR choć nie zaleca się zbyt gęstego linkowania, bo wtedy czytelnik ma wrażenie spamowania i szanse na kliknięcie linków zmaleją.

Wyróżnianie danych

Data Highlighter to narzędzie pozwalające nauczyć Google danych strukturalnych znajdujących się na Twojej stronie. Pierwszym krokiem jest decyzja na temat tego, jakie dane chcesz wyróżnić. Czym zajmuje się Twoja działalność? Na czym chciałbyś się skupić? Przy pomocy Data Highlighter po prostu wyróżniasz ważne dane za pomocą myszki.

Dzięki temu Google może w bardziej atrakcyjny sposób prezentować Twoje dane w SERP oraz w innych usługach Google takich jak Knowledge Graph. Wyróżnianie danych poprawia pozycję w SERP oraz zwiększa CTR, a wszystko dzięki bardzo prostym zabiegom. Google łatwiej odkrywa Twoje najistotniejsze informacje, co bezpośrednio przekłada się na jakość Twojego SEO.

Raporty Search Analytics

Search Analytics Report to świetny sojusznik przy próbie ocenienia ogólnej kondycji Twojej strony. Możesz wykorzystać to narzędzie do zbadania Twoich najlepiej sprawujących się stron lub takich które mają potencjał do rozwoju.

Możesz również odpowiedzieć na bardziej skomplikowane pytania. Czy Twój stary content był lepszy od nowego? Czy CTR z urządzeń mobilnych jest wysoki?

Ten szczegółowy raport pozwala wykonać szereg czynności, takich jak poprawa CTA, utrzymywanie aktualnego contentu, udostępnianie wpisów w mediach społecznościowych, dołączanie wpisów do następnego newslettera.

Do czego można jeszcze użyć Search Analytics Report?

Sprawdzenie rankingów. Analiza rankingów dla 25-50 najważniejszych dla Twojej działalności fraz kluczowych pozwala otrzymać dogłębny ogląd sytuacji Twojej strony oraz wskaże miejsca, gdzie  należy coś poprawić. To najlepszy sposób na poprawę SEO.

Zrozum swoją widownię. Filtrowanie raportu przez pytanie (kto, co, gdzie, kiedy) może pomóc zdobyć Ci więcej informacji o użytkownikach korzystających z Twojej strony. Czego tak naprawdę szukają? Jaki jest najlepszy sposób na znalezienie fraz kluczowych skierowanych do nich? Dzięki tej funkcji możesz zrozumieć swoich użytkowników i poprawić SEO pod ich potrzeby.

Sprawdzenie trendów. Analiza fraz kluczowych może również pomóc Ci rozpoznać aktualne trendy. Może być jakaś różnica między 30-dniowym raportem a kwartalnym, dzięki czemu wpadniesz na nowe pomysły dotyczące contentu, co pozwoli Ci znów poprawić SEO.