6 powodów, dla których warto budować linki

budować linkiW dzisiejszym świecie marketingu internetowego przed pozycjonerem, webmasterem, marketerem stają dziesiątki jeżeli nie setki zadań, które musi wykonać, aby pobrać zasięg online witryny, produktu lub usługi. Mowa tutaj o mediach społecznościowych, PPC, marketingu treści, blogowaniu, marketingu mailowym, optymalizacji on-site, strategii contentowej, działaniach partnerskich, konkursach i tak dalej.

Dlaczego powinniśmy więc przejmować się budowaniem linków? Czy link building posiada jeszcze jakiekolwiek znaczenie? Oczywiście. Pracując w 2014 roku nad nowym projektem nie możesz zapominać o linkach. W dzisiejszym tekście spróbuję Ci wytłumaczyć dlaczego ? w sześciu krótkich punktach:

#1 ? Link building jest nadal najlepszym sposobem na zwiększenie zasięgu w wyszukiwarkach

Potwierdza to nie tylko Moz Blog, potwierdza to nie tylko sam Matt Cutts, ale również doświadczenie tysięcy pozycjonerów z całego świata. Oczywiście nie wszystkie linki będą korzystnie wpływały na zwiększenie zasięgu w rankingach. Pamiętaj, że mamy rok 2014 ? algorytmy Google są w stanie skutecznie wykrywać nienaturalne linki oraz próby manipulacji. Budowanie linków to obecnie promocja, a nie manipulacja. Twoje odnośniki muszą dodawać jakości ? w innym razie nie będą miały żadnej wartości.

Kiedy budujemy linki, które okażą się przydatne dla kogoś wtedy obie strony osiągają sukces. Odnośniki pozostają bazą algorytmu Google. Są najsilniejszym sygnałem rankingowym w SERPach. Im więcej jakościowych linków posiadasz tym większa Twoja widoczność i zasięg w wyszukiwarce.

#2 ? Linki jeszcze nigdzie się nie wybierają

Pozcyjonerzy to szybko ewoluujące, dostosowujące się do zmian kreatury. Większość działań optymalizacyjnych opiera się na Google ? natomiast aktualizacje algorytmu wyszukiwarki mają miejsce około 600 razy w roku. Pomimo ciągłych i coraz poważniejszych zmian, linki nadal odgrywają kluczową rolę i są ważne dla robotów Google. Nie wierzę, że w najbliższej przyszłości ulegnie to zmianie. Dlaczego?

Media społecznościowe nadal nie są idealnym sygnałem, który mógłby zastąpić linki w tworzeniu rankingów wyszukiwarkowych. Google nie może polegać na samym G+ lub innej sieci społecznościowej. Wystarczającym sygnałem nie jest również użyteczność i poziom zadowolenia użytkowników ? umieszcza to bowiem powóz przed koniem. Strony potrzebowałyby najpierw zdobyć odpowiednią ilość użytkowników, żeby sygnał tego typu miał jakąkolwiek wartość. Tak samo sprawa wygląda w przypadku author rank, który nie został jeszcze odpowiednio zaimplementowany.

#3 ? budowanie linków może poszerzyć świadomość marki

Podobnie jak w przypadku wielu innych aktywności marketingowych ? budowanie linków wpływa na poszerzenie świadomości marki, produktu lub dostępności danego biznesu, pozwalając zdywersyfikować grupę odbiorców. Było to prawdą jeszcze przed pojawieniem się Google i pozostaje cały czas niezmienne.

To między innymi dlatego Google od tylu lat korzysta z odnośników jako bazy swojej wyszukiwarki. Linki ? kiedy tworzone są naturalnie ? stanowią głos zaufania, który jedna strona przypisuje drugiej.

#4 ? Budowanie linków naturalnie uzupełnia inne działania marketingowe

Mówiłem to już kilkukrotnie i jeszcze raz powtórzę ? budowanie linków nie jest oderwaną od pozostałych strategią marketingową. Chcąc dobrze budować linki musisz jednocześnie tworzyć wartościowy kontent, narzędzie dające dostęp do nowych odbiorców, silną markę, obecność w mediach społecznościowych, ugruntowane stosunki z innymi przedstawicielami branży i tak dalej.

Wszystkie te czynności wspomagają budowanie linków ? całość działa również na odwrót. Link building skutecznie odbija się na efektywności pozostałych strategii marketingowych online.

#5 ? Budowanie linków pomaga tworzyć i utrzymać nowe zależności partnerskie

Działając w jednej niszy warto współpracować ze swoją konkurencją a nie na siłę ją zwalczać. Wymiana wartościowych odnośników pomiędzy kilkoma największymi serwisami w branży przyniesie im jedynie obopólne korzyści.

Automatyczne budowanie linków w dzisiejszych czasach to przeszłość ? działania takie są surowo karane. Wszystko musi być naturalne. Jedynie poprzez tworzenie relacji z przedstawicielami swojej branży będziesz mógł tego dokonać.

#6 ? Dobre linki wysyłają do Google pozytywne sygnały

Jeżeli działałeś w branży SEO przed 2012 rokiem to doskonale zdajesz sobie sprawę, że linki wtedy budowano jak najszybciej i w jak największej ilości. Po aktualizacji algorytmu do Pingwina sytuacja jednak diametralnie się zmieniła ? Google posiada obecnie dokładny system pozwalający na ocenę, które linki są dobre, a które złe.

Właśnie dlatego skupiaj się tylko i wyłącznie na linkach o wysokiej jakości ? w oczach przeglądarki będziesz wtedy zdecydowanie lepiej odbierany a Twoje rankingi ulegną znacznej poprawie!