15 przydatnych narzędzi od Google dla marketingowców

GoogleMarketing w wyszukiwarkach internetowych to obecnie niezwykle ważna i dynamicznie rozwijająca się branża. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego samo Google, które jest niejako odpowiedzialne za jej popularyzację. W związku z tym Gigant z Mountain View dostarcza nam zestaw narzędzi, które każdy marketingowiec powinien znać. Poniżej lista 15 najbardziej przydatnych


#1 ? Google My Business

Usługa wcześniej znana jako Miejsca Google ? wszystko co musisz zrobić to wysłać wniosek o umieszczenie listingu na Mapach. W przypadku wyszukiwania lokalnego jest to niezwykle istotne i pozwoli klientom trafić do Ciebie o wiele szybciej.

#2 ? strona Google+

Jeżeli prowadzisz biznes musisz posiadać stronę Google+, która będzie reklamowała Twój produkt. Nie tylko pozwala to na łatwiejsze pozycjonowanie, ale jednocześnie na budowanie sieci wirtualnych znajomości.

#3 ? Google Webmaster Tools

Jeżeli chcesz dowiedzieć się jaka jest kondycja Twojej strony w oczach algorytmów wyszukiwarki zdobądź jak najszybciej konto Google Webmaster Tools. Dzięki niemu uzyskasz wszystkie niezbędne informacje na temat witryny, dowiesz się co należy zmienić oraz co poprawić. Dodatkowo przeanalizujesz popularność strony mając możliwość popracowania nad ruchem.

#4 ? Google AdWords

Kolejny niezbędny element pracy każdego marketingowca w sieci. Jeżeli chcesz ułatwić swoje naturalne pozycjonowanie skorzystaj z sieci reklamowej AdWords. Wybierz interesujący Cię program, zdefiniuj swój budżet oraz grupę odbiorców ? dzięki temu dokładnie wiesz za co płacisz i trafiasz do ludzi, którzy rzeczywiście mogą podnieść Twój traffic.

#5 ? Google AdWords Keyword Planner

Planista słów kluczowych pozwala na przeprowadzenie analizy fraz wpisywanych przez ludzi w wyszukiwarce. Narzędzie powstało w celu planowania kampanii AdWords pozwala jednak doskonale wyszukiwać również pomysły na nowe frazy oraz sugeruje co jest obecnie popularne.

#6 ? Google Trends

Dodatkiem do wcześniej wspomnianego planisty są Trendy Google, będące doskonałym narzędziem pozwalającym jeszcze lepiej dobierać frazy i słowa kluczowe. Ocena popularności poszczególnych zlepek słów, porównywanie z innymi i analiza zmiany popularności w czasie.

#7 ? Dokumenty Google

A oprócz nich również arkusze kalkulacyjne, slajdy, formularze ? mowa tutaj o wszystkich narzędziach biurowych online dostępnych w ramach usług Google Docs. Pozwalają na współpracę kilku osób jednocześnie z różnych miejsc oraz przy wykorzystaniu różnych urządzeń.

#8 ? Google Drive

Całkowicie darmowa usługa przechowywania plików w chmurze od Google ? aż do 15 gigabajtów całkowicie bezpłatnej powierzchni, z której możesz dowolnie korzystać. Zdjęcia, dokumenty, projekty, materiały wideo, możliwość przesyłania bardzo dużych plików i tak dalej.

#9 ? Google Alerts

O ile usługa ta nie cieszy się największą popularnością, to pozwala monitorować Internet pod kątem pojawienia się specyficznej frazy lub słowa kluczowego. Po ustawieniu będziesz utrzymywał powiadomienia mailowe lub wyniki poprzez RSS za każdym razem kiedy dana fraza zostanie wspomniana. Możesz również ustawić godziny otrzymywania takich informacji.

#10 ? Google News

Agregacja wszystkich informacji w jednym miejscu ? tak działa właśnie Google News. Jest to doskonałe narzędzie dla twórców blogów. Mogą bowiem na bieżąco kontrolować wszystkie najważniejsze informacje ze swojej branży i natychmiastowo umieszczać je na swoim blogu.

#11 ? Google Voice

Co prawda usługa Google Voice jest jak na razie dostępna tylko i wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych, to pozwala na zarządzanie w jednym miejscu wieloma linia telefonicznymi, daje szansę tworzenia spersonalizowanych wiadomości głosowych w zależności od tego kto dzwoni oraz prostych sposobów transkrypcji wiadomości głosów.

#12 ? Google Calendar

Kalendarz Google jest narzędziem niezwykle powszechnym, jednak większość z nas nie wykorzystuje pełni jego możliwości ? szczególnie kiedy chodzi o opcje jego integracji z różnymi urządzeniami i dla wielu użytkowników.

#13 ? Google Analytics

Chcesz wiedziecie ilu odwiedzających Twoją stronę to całkowicie nowi użytkownicy, a ilu to ludzie, którzy znali Cię wcześniej? Jak długo Internauta przebywa na Twojej stronie? Jaki jest współczynnik konwersji? Wszystko to jest możliwe dzięki narzędziu Google Analytics.

#14 ? Google FeedBurner

Jeżeli chcesz zwiększyć swój dotychczasowych zasięg w Internecie wtedy udostępnij swoim użytkownikom możliwość subskrypcji publikowanych przez Ciebie treści. Idealne narzędzie, które służy ku temu, to właśnie Google FeedBurner.

#15 ? YouTube

Na sam koniec propozycja oczywista, jednak niezwykle ważna. YouTube znajduje się w rękach Google od 2006 roku i posiada obecnie ponad 1 miliard użytkowników oglądających w przeciągu dnia setki milionów godzin materiałów wideo.