10 faktów o lokalnym SEO, o których dowiedziałem się w 2014 roku

SEO2014 zbliża się do końca, nastał więc ogólny czas podsumowań. Dzisiaj chciałbym przyjrzeć się lokalnemu pozycjonowaniu oraz temu, co na jego temat dowiedziałem się w mijającym roku. Proces edukacji w świecie SEO nigdy się nie kończy ? dlatego zawsze warto wymieniać poglądy oraz doświadczenia.


Nigdy więcej, Google ? nigdy więcej

Dzisiaj razem z klientami, którym radziłem implementację lepszych jakościowo tekstów w celu uzyskania przepięknego awataru w wynikach wyszukiwania powiązanego z authorship, śmieję się z ich ówczesnego lenistwa.

Avatary tak szybko jak się pojawiły tak szybko zniknęły. Ja narobiłem sobie sporo pracy, inni natomiast ominęli ją szerokim łukiem.

Lepsze pozycje są tuż za rogiem

Zachowanie użytkowników jest niezwykle ważnym czynnikiem w przypadku lokalnych wyników wyszukiwania. Liczba kliknięć nie zawsze przekłada się na ostateczną pozycję w SERPach plus mogą być one o wiele bardziej płynne.

Techniki (wstaw ulubiony kolor) kapelusza SEO nadal działają

Aktualizacje Google pomogły wielu spamerskim stronom dobrze wypozycjonować się w lokalnych wynikach. Przedsiębiorstwa SEO korzystające z „prawdziwych? narzędzi marketingowych, cały czas wspierają je mniej etycznymi.

Musimy pamiętać, żeby nie mylić tego co właściwe z tym co Google wypróbuje nam wmówić, że jest właściwe

Apple dba o Twój lokalny biznes

Przez długi okres myślałem, że dla Apple lokalne biznesy to pozycja znajdują się na szarym końcu listy priorytetów. Zdanie zmieniłem jednak w tym roku, kiedy pojawiła się usługa Apple Maps Connect pozwalająca na aktualizację listingów w Mapach Apple.

Najprostsze rzeczy w marketingu są najlepsze

Przez długi okres czasu twierdziłem, że lokalne pozycjonowanie wymaga od nas zaawansowanych taktyk i strategii. Na przestrzeni 2014 roku przekonałem się natomiast, że często najprostsze pomysły będą przynosiły najlepsze i najciekawsze rezultaty.

Nie trać kontroli nad danymi logowania

Problem ten nie dotyczy tylko i wyłącznie lokalnego SEO, jednak przytrafił mi się pierwszy raz w karierze. Obsługując klienta działającego w wielu miejscach na świecie odkryliśmy, że nie możemy uzyskać dostępu do jego konta Google Analytics. Co gorsze, sam klient również tego dostępu uzyskać nie mógł.

Okazało się, że jeden z pracowników ? byłych ? posiadał dostęp do GA jednak na zmienionych danych logowania. Za ich udostępnienie zażyczył sobie sporej sumki. Ostatecznie sprawę udało się rozwiązać, jednak napsuło to wszystkim sporo krwi.

Yelp posiada bardzo korzystne cenowo reklamy

Problem polega jednak na tym, że kupujemy je poprzez Google

Świat staje się coraz bardziej mobilny

Chcesz tego czy nie, w Internecie zaczyna królować mobilność. W trakcie czarnego piątku widzieliśmy stuprocentowy skok trafficu mobilnego jeżeli chodzi o klientów detalicznych.

Jeżeli Twoja strona nie jest odpowiednio zoptymalizowana pod urządzenia mobilne, wtedy możesz być świadkiem spadającej konwersji.

Każdy chce działać w lokalnej branży SEO

SEO na pierwszy rzut oka wydaje się łatwe, proste i przyjemne. W związku z tym spora liczba we developerów oraz agencji reklamowych próbuje pałać się tym zajęciem ? między innymi na szczeblu lokalnym.

Tak naprawdę jaki problem stwarza poprawienie tagów strony lub dodanie altów do obrazków? Wiele osób zapomina jednak, że lokalne SEO staje się coraz bardziej złożone i strategie będą musiały się do tego dostosować.

Nigdy nie zapominaj o nauce

Dzisiaj początkujący pozycjoner ma do dyspozycji ogromną liczbę materiałów i miejsc, w których możesz kontaktować się z bardziej doświadczonymi kolegami.

Mam nadzieję, że rok 2015 będzie tym, w którym każdy z nas skorzysta z tych możliwości, cały czas poszerzając swoją wiedzę.